?

Log in

Scattered paper in the wind
You'll fall for anything if you don't stand up for something
Naruto 538 | Cross-examination 
11th-May-2011 03:01 pm
Sasuke.Naruto

Ok, so I appreciate the SasuNaru in this chapter (Thanks Kishimoto-sensei!). We got to see when Sasuke and Naruto first met:

They've been like this since that very first day:
 



I guess this was  some months (or even less) after the massacre of the Uchiha, since Naruto didn't even know who he was he's the love of your life, that's who he is. /stops crack, and it was Naruto's first glimpse at Sasuke's (very) dark side:




And though I loved it, the whole chapter was a bit pointless to me. Naruto knows better than anyone how Sasuke's consumed by hatred and in the end, Naruto remained as a stubborn as ever, especially regarding the "Sasuke issue" (I don't complain)





I love it how back then, he was the only one who could bring forth a reaction from Sasuke. However, I think Sasuke's mental state that day wasn't completely stable, I don't blame him either, going through your whole family's (both close and distant) massacre at the hands of your brother and being left alone... 

I also liked the explanation of the "harmony" symbol, now I understand the end of their last fight in the first part...

Well, I'm leaving. I have to study French (seriously, what teacher says: oh, btw, you have a midterm tomorrow. I'm enraged and worried...) Oh, shoot Bleach was already released. One thing to say: ISHIDAAA!! Au revoir! =)
 

Comments 
12th-May-2011 06:00 am (UTC)
I LOVED THIS CHAPTER.
12th-May-2011 09:10 pm (UTC)
HEEEYY!!! I hadn't seen you in a while, how are you doing?I LOVED IT TOO!!! xD
15th-May-2011 02:24 pm (UTC)
Heeeey sweetie. I'm wonderful. Tryiing to get back into the LJ swing of things. How have you beennnnnn? Omg me too. Sasunaru is so cute but you know me, otp is always gonna be itasasu. Unfff.
15th-May-2011 08:19 pm (UTC)
I'm glad to hear that ^^ I'm doing well, studying a lot =/ but everything's great =)
Waahh, Itasasu! I love them! Just as brothers, but I do love them a lot! I'm anxiously waiting for their reencounter (I hope Kishi doesn't troll us and they actually see each other before he's sealed up) =)
16th-May-2011 03:09 pm (UTC)
Mmm studying. At the end of the year, they really pile shizz on. Hope it goes well.

Haha, heck yes. I love every aspect of itasasu (I'm into the 'i love you,, please give me a big whoppin' kiss' aspect the most but all forms are greaaat).

Omg ikr? I think he will. It's so necessary. I NEEEED IT. REUNION MUST HAPPEN.
17th-May-2011 03:00 am (UTC)
Tell me about it =( Thanks, hun! ^^

Hehe, they're an interesting pairing. Especially with the whole swinging between love and hate during the whole manga. They're special and define awesome xD

I knoooow. It's gonna be so sentimental. I see Sasuke pulling a Naruto and punching him in the face (Itachi being Itachi won't retaliate) and then he'll hug him. Waahhh, I'd die if that happened xD
12th-May-2011 10:43 am (UTC)
Now that you mentioned that "harmony" symbol, it really did happen ;o I totally forgot. And that could mean that Sasuke deep down wants to be saved form his hatred. Then it leads to only one conclusion: their relationship is even cuter than I thought xD
Oh, and that moment when Naruto said to Kyuubi to come coser. I seriously thought he's gonna pat his head! Awww, that would be so sweet~
But I have an impression that Kishimoto-sensei didn't know what to do with this weeks chapter. Seems kinda fillerish. But there's no SasuNaru fangirl who would say no to this, so I'm not complaining xD
12th-May-2011 09:19 pm (UTC)
I also think he does. Very, very deep down, but he does. He just needs to let himself be loved by Naruto, that's all xD And regarding that fight, I'm still wondering what came after the "Naruto...I...", hehe.
Haha, I was expecting something like that too, haha xD
Yeah, and it was sort of redundant, but cute. I hope he's just building up momentum for Sasuke's return or something even bigger (especially since Maddy said he would end the war the next day). Agreed! I don't care if I have to wait another week to return to the plot, this was interesting to read xD
(Deleted comment)
14th-May-2011 03:06 am (UTC)
Yeaahh, it's getting interesting, I'm just hoping Sasuke will appear soon (next chapter, fingers crossed!) and my happiness will be complete. Aaahh, Ino-Shika-Chou vs. Asuma was awesomeee!!
Me too, especially since those plans include Sasuke, and he'll do anything to save Sasuke. =O what collar, you mean this: http://www.manga2u.org/Naruto/538/01/ (the last panel)? I think that has to do with the Rikudou Sennin: http://www.manga2u.org/Naruto/462/12/ but it might also be related to the sharingan, after all, he was the first Uchiha's daddy xD. But I'm also dying to see the revived Itachi again!! Maybe we'll know something more about the power he gave to Naruto or we'll have to wait until the final showdown between him and Sasuke =/
13th-May-2011 08:47 pm (UTC)
"...love you...", that's one thing I'm sure about xD After "I love you" probably there was something like "like a brother" but... Love is love and SasuNaru will never die xD All hail AceLuffy!
Oh, so maybe the next chapter will be about Sasuke? We haven't seen him for a while, have we? I'd really like to know what's happening to him right now, hmm.
14th-May-2011 03:14 am (UTC)
Haha, that has to be it, I refuse to believe otherwise and I don't care what might have come after xD
I hope we do, last time we saw him he was complaining to Zetsu about being practically confined, haha. I want to know too, especially 'cause something might have happened to him which is why Madara's rushing things (like Kabuto said), but that's just a guess... I also want to see him reencounter Itachi *sobs* xD
PS: I looove your icon!!!
14th-May-2011 02:34 pm (UTC)
Oh, I'm sure that when Sasuke finally will meet up with Itachi, Naruto will jump out of the bushes, 'cause he has perfect timing xD And then Itachi will tell Sasuke to let himself be loved and love back. And Naruto will kiss Sasuke and they will live happily ever after. That's how I see it xD
Oi, oi! I just remembered! What about Minato? ;o Was he awakened too? Or they couldn't do it because Shinigami got his soul? I'd love to see him and his encounter with Naruto. That would be sooo cute, aww~
Yeah, G27 forever xD
14th-May-2011 11:42 pm (UTC)
Haha, I see him going all: "The greatest thing you'll know is to love and be loved in return" and Sasuke will say: "wakatteru, nii-san" and then exactly what you said. Now, that would be an ending! xD
No, they can't bring Minato back, *cries* because he sealed his soul along with half of the nine-tails chakra. I'd love to see another reencounter with Naruto, he's too cute. I'd actually love if Itachi and Minato met, haha. After all, I've always seen Itachi more like Sasuke's father than Fugaku, he was too pushy and didn't seem to care for neither of them, while Itachi... there's no words to describe it xD, and then they would agree to give them their blessing, haha, I have to stop talking crack xD
Aaww, it's so cuteeee~! ^^
15th-May-2011 12:55 pm (UTC)
Yeah, that would be just the material for Disney film xD
It's a shame though, I'd really like to see some more of Minato-Naruto. I was nearly crying when Naru met him before Kyuubi's cage, it was so beautiful, ahhh... And yeah, I know what you mean. It's like Itachi was his only family in the end, the only one that cared.
Oi, the blessing idea is good ^^ I approve! xD
It's actually a panel from a doujinshi, you know. I don't remember the title though... But I'll look for it ;)
15th-May-2011 08:06 pm (UTC)
I'd love to see some more of Minato and Naruto too!! Waahh, their encounter back then was sooo full of emotion (I never expected Naruto to hit him, though xD) and beautiful!! But from what I understood they, Minato and Kushina, could only see him once to prevent the kyuubi from taking over. However, it would be amazing if he could see them again. I'd actually love if Minato, Kushina, Naruto, Sasuke and Itachi met somehow (aaaww, like a big family) No, seriously, I have to stop talking crack, LOL.
It is? Now that I think about it, I haven't read KHR's doujinshi that aren't about 8018, haha. I need to find some good Tsuna/Giotto ones xD, any suggestions?
16th-May-2011 11:18 am (UTC)
I didn't expect that punch either, it was such a shock! But then Minato patted his head and it was sooo beautiful *wipes her eyes* It's such a shame that Naruto will never see them again. I'd love to see that too! But there must be a place for Jirayia in that family, I can't imagine it without him xD What crack? It's the truth ;)

Yeah, it is xD This one I found on deviantart, so it's not Varia quality, but I've fallen deeply in love with it ^^ Here's the link: http://alasse-tasartir.deviantart.com/art/KHR-Teach-pg-01-131085627
As for other doujinshi, there's so little of translated G27 it's nearly painful :( I have 4 on my PC and they're not as awesome as the real G27 is. The ones I have: Ai no Uta, Nocturne (actually it's 27G), Rosso and One Summer's Day.
17th-May-2011 02:55 am (UTC)
Aawww, yeah. It was very heartfelt!
Kishi-sensei has to pull a stunt so he can see them again, haha. Suuure, there's got to be a place for Jirayia there. Aaaww, it would be the most beautiful family ever! *watery eyes*

Oohh, thanks a lot for the link!! Too bad there aren't many,I'm starting to like them a lot. Oooh, btw, I already found the Succession Arc. Poor Yamamoto, he was so troubled, but Ugetsu gave him a second chance! That episode was so cuteeee! ^^
17th-May-2011 05:17 pm (UTC)
;o Oi, so what about Jirayia? Could it be that Kabuto revived him? ;o I didn't think about it, but is it possible?

Ohhh, yeah, Yamamoto can be soo cute~ But wait for G who's gonna pretend to be Gokudera, that'll be awwwesome xD And a looot of 2759! *f*ck yeah* And then Daemon, ahhh, that was one hell of an arc, hmmm~ You bad, bad person, you made me want to watch it again xD
17th-May-2011 10:45 pm (UTC)
Actually Kabuto hinted that there's enough of his DNA in the weapons used by the six paths, so it might happen... (I do have a life that doesn't revolve around Naruto, I swear! xD)

He pretends to be Gokudera?! Damn my exams! If it wasn't for them I would just go and watch it! xD
Haha. Gomen, gomen! ^^
19th-May-2011 11:47 am (UTC)
OMG, and imagine what would happen when Naruto would have to fight him ;o Ahhhh, I wanna see that happening! (ok, I believe you, Reborn is much more awesome xD)
Yeah, he has Gokudera's body and all but his voice stays the same and he behaves differently. Well, Tsuna from the begining knows that something is wrong, even though Primo took his Hyper Intuition away. Yep, good 2759 is good xD
Well, I'll be generous and I'll forgive you xD Since watching Reborn never gets boring~
20th-May-2011 09:08 pm (UTC)
Ooohh, nooo, poor Naruto, it's already enough for him to fight the love of his life... *cough, cough* I mean, his best friend, and fight Jirayia too... though I can see Kishimoto doing it (drama, more dramaaa xD). Haha, thanks for believing me ^^
I already finished that arc (and I was supposed to be studying, hahaha)
I loved Lambo's trial and damn Verde making things more difficult! (but I like him either way xD). Hibari protecting Namimori and Skull trying to act like his tutor was awesome too, but the highlights were Giotto, Giotto and more Giotto, G impersonificating Gokudera (and like you said, some good 2759), and Daemon!!! It was a damn good arc! =)
21st-May-2011 10:49 am (UTC)
And we love drama, how could we not? xD Ohh, I just thought, how about Jirayia who would fight with Naruto would be killed by Sasuke? Angst and even more angst, hm~
Hay, you ARE studying. It doesn't matter that it's japanese you're studying but you ARE, you can't say you aren't xD
Yeah, that was the best filler arc I've ever seen xD And Giotto was soo cute when he talked to Daemon, awww~ 6927 and DaemonGiotto is destiny. "They were chosen by fate", just like Naruto and Sasuke~
21st-May-2011 07:04 pm (UTC)
Haha, we do, we do! Oh, dear, that would enrage Naruto, but I don't know how would he react since it would be his beloved Sasuke's doing!! Oh, the angst, the angst, what would we do without the angst? xD
You are so right! No kidding, it's amazing how much japanese you learn from watching anime, haha xD
Aaaww, I loved at the end of the arc when Giotto told Daemon something like: "my feelings for you haven't changed", I was squeaaaling at that xD. They were really chosen by fate... =)
23rd-May-2011 07:54 pm (UTC)
Well, since it would be his beloved Sasuke... But you know, for every crime there is punishment. And I think I know a way for Naruto to punish Sasuke ;)
Without the angst we would write fanfiction, you know xD
Yep, that's why I'm gonna study japanese at the university and then I'll move to Japan xD Well, if they accept me, that is...
Ahhh, Daemon and Giotto are so much like Mukuro and Tsuna, it's so cute~ I want Daemon in the manga to have some flashbacks about him and Giotto, oh, I want it!
24th-May-2011 09:49 pm (UTC)
*widens eyes in curiosity* I want to know that way xD
Hahaha, definitely right! LOL
I want to study Japanase too, once I'm done with French. Then, I'll have a place to stay when I drop by to visit xD
Daemon only wanted Giotto all for himself, that's the truth. Why do you think he went through all the trouble of "killing" Cozart? xD
No, seriously, I think it's very cute that despite everything, Giotto always considered him his guardian and friend. I want flashbacks too!
25th-May-2011 02:01 pm (UTC)
Tsk, tsk, you'll have to wait and see it with your own eyes *grins deviously*
You're welcome anytime, my dear xD
If Daemon wanted Giotto "all for himself" he would have to kill not only Cozart but all Vongola, you know. 'Cause Giotto is too much like Tsuna, he has everyone and everyone can have him (if he is in the mood, that is) xD
Oh, I have another of my fantastic ideas! *grins* Giotto will come out of Tsuna's ring and he will talk Daemon out of destroying the Vongola and then he will tell him he was the only one he always loved and he will take his powers away. Then Mukuro somehow will exorcize Daemon form his body and he'll be only a harmless ghost. And Mukuro will have his body back and he will hug Tsuna and the Vindice will say that he can leave the prison and everyone will live happily ever after xD Till the next arc *lool*
26th-May-2011 12:38 am (UTC)
Oh. Ok, ok xD
Cozart was just the beginning, Giotto's beloved G was up next! xD, but you're right, Giotto and Tsuna go by the "I'm everyone's and everyone's mine" policy, gotta love theeem~!
*makes reverence* that's an amazing ideaaa! After all, I think Daemon needs Giotto's love more than anything xD, so yeaaah, I definitely approve! *Crosses fingers (again) so that your predictions become true!*
Ohh, I get it, I get it, the whole "you've already paid your debt to society by saving the world" business, I like it!! God, girl, I'm gonna build a statue for you one of these days ^^
Haha, and they lived happily ever after until the next arc, LOL
26th-May-2011 12:22 pm (UTC)
Well, you have to keep your friends close and enemies even closer, or am I wrong? xD
Nay, I don't think it's gonna happen, Amano-sensei wouldn't want to deprive Giotto of all his fangirls by pairing him with gross!Daemon...
Remember to tell me where it is, so I could come and see the fruit of your efforts xD
Yeah, that line made me laugh for an hour *giggles* God, I sometimes wonder where all this comes from, not that I mind xD
28th-May-2011 02:05 am (UTC)
Haha, right you are, my friend!
Well, he came in between Cozart's and Giotto's love story (haha xD), so I kinda want to see him dying a gruesome death (outside Mukuro's body of course), but the potential angst makes me secretly wish for Giotto/Daemon xD
Sure I will, LOL ^^
Hahaha, not that I mind either xD
28th-May-2011 02:14 pm (UTC)
I know I am xD
Ahhh, the angst... Sorry, Cozart, you can't beat that xD But if there is something about our beloved Founders we don't know yet... There's still one last Key left, isn't there? The one from the Mist Battle. I wonder what memory is in it...
28th-May-2011 10:18 pm (UTC)
He really can't, I still love him with all my heart though xD. It would be nice to know there's something else hidden 'cause it may seem the last Key was the last time they saw each other, but you're right, there's still one missing. I guess we'll find out after they defeat Daemon (Amano, you teaseee... but we love her all the same xD)
29th-May-2011 01:22 pm (UTC)
Cozart should have one of his guardians comfort him, I think. Or one of Giotto's, G maybe? xD
Ohhhhhh!!! You're right! We will see the last memory after they defeat Daemon, because the last memory is a direct message to Tsuna and Enma! Giotto and Cozart will talk to them, yes, yes! (at least that's what I want xD)
31st-May-2011 08:11 pm (UTC)
Aaww, that would be cute, I love G. Speaking of Cozart's guardians, I wonder if Enma's are their spitting images too xD
Waaahhh, Amano is the best, but I would really hate it if this arc ends and Giotto and Cozart don't speak to Enma and Tsunaaa!! Pleaaase, Amano-sensei, don't deprive me of that epicness!!! xD
2nd-Jun-2011 12:24 pm (UTC)
Oh, now that you mention it... That'll be nice, apart from Shitoppi-chan (God, I don't even know how to write that...).
Yes, yes! I need it too! They have to talk to each other, they just have to! Amano-sensei, onegaishimasu! *kneels down facing the direction of Japan*
5th-Jun-2011 03:42 am (UTC)
Haha, I don't know how's that spelled either xD
*kneels down as well* pleaaaase, Amano-sensei! I know you've giving us a lot of 0027 goodies lately, but one more won't hurt! xD
7th-Jun-2011 01:14 pm (UTC)
It's just a shitty name xD
*face on the floor* But if you insist, it can be someone-else-27, that would be good too! We will love you forever, no matter what pairing you will chose! (apart from eggplant27 *vomits*)
14th-Jun-2011 02:01 am (UTC)
Haha, it is xD
*bangs her head on the floor* Though I would be depressed, just choose the pairing of your liking though if it's not 0027, 6927 it's fine by me xD

16th-Jun-2011 06:14 pm (UTC)
*grovels on the floor* We're not making you do anything, it all depends on your free will. Please, do as you will (with 2700 in mind, that is).
18th-Jun-2011 01:38 am (UTC)
Sure, we're not forcing you to do anything, just bear in mind how cute, fitting and downright awesome 0027 would be, please! xD
19th-Jun-2011 04:26 pm (UTC)
*pokes you in the arm* Hey, I think this is working *whispers*
24th-Jun-2011 05:20 pm (UTC)
*whispers back* I think it's really, really working. If we keep it up, she might just make them canon. Now, we have to start begging for 8018 xD
27th-Jun-2011 05:49 pm (UTC)
*covers her mouth with a hand* Ok, let's do that. *turns back in the Japan's direction* Oh, great Amano-sensei, we thank you for your generosity, we ship and adore every mentioning of 0027 or 2700 *bows down* But please remember that there are also other pairings in the series and, not that we are forcing you or anything, we, meaningless fangirls, would be delighted if you mentioned some 8018.
This page was loaded Feb 26th 2017, 5:33 am GMT.